شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sat 18 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار یکشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۴ ، ساعت ۱۷:۴۵:۲۶

روزهای سخت صنعت فراساحل

باشگاه خبری فراساحل: به نظر می‎رسد که حفاری‎های فراساحلی یکی از آخرین بخش‎های صنعت نفت باشد که در صورت بهبود وضعیت این صنعت، بهبود خواهد یافت. همزمان با شروع سال 2016 میلادی بسیاری از سرمایه‎گذاران انرژی گوش به زنگ تحولات بازار مانده‌اند، اما در این میان سرمایه‎گذاران در بخش صنعت فراساحل نفت از همه نگران‌تر هستند. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از مارین‌تایمز، صنعت فراساحل بدترین روزهای خود را سپری می‎کند.


حفاری دریایی یکی از پیچیده‎ترین و هزینه برترین بخش‌های فعالیت‎های اکتشاف و تولید نفت خام است و تقریبا تمامی شرکت‌های کوچک و بزرگ دنیا که در این حوزه فعالیت می‎کنند، سعی در کاهش هزینه‎های خود دارند. هم اکنون تقاضا برای خدمات فراساحلی نفت در خطر نابودی و به عبارتی مرگ است. حقیقت آشکار است، نگاهی به عملکرد بزرگترین کشتی‎سازان جهان که سه شرکت کره جنوبی هستند، به خوبی شرایط را نشان می‌دهد.


کشتی‌سازان کره ای در سال 2015 میلادی سال بدی را پشت سر گذاشتند و سال 2016 نیز برای آنها به همان بدی و حتی بدتر خواهد بود. این موضوع تعجب برانگیز نیست چرا که بخش بزرگی از فعالیت این کشتی‎سازان اختصاص به ساخت سکوهای شناور دریایی دارد، سکوهایی که در سال 2014 و پیش از سقوط جهانی قیمت نفت تعداد آنها بسیار زیاد شد. در این برهه از زمان نیز تنها مدیران بسیار شجاع اقدام به سفارش ساخت سکوهای فراساحل می‌کنند.


به نظر می‎رسد که حفاری‎های فراساحلی یکی از آخرین بخش‎های صنعت نفت باشد که در صورت بهبود وضعیت این صنعت، بهبود خواهد یافت. حفاری‎های فراساحلی یک حوزه هزینه‎بر است که به قیمت بالای نفت و اعتماد مدیران نفتی به سوددهی بلند مدت پروژه‎های فراساحلی وابسته است. انتظار نمی‎رود که اعتماد مدیران و قیمت‎های بالای نفت به زودی به بازار بازگردد، بنابراین چندین سال طول می‎کشد تا حوزه فراساحلی دوباره جان بگیرد. شرایط کنونی بازار به گونه‎ای است که سهام شرکت‌های بزرگ فراساحلی در پایان سال 2015 نزدیک به 75 درصد سقوط کردند.


سئوال این است که این وضعیت در سال 2016 می‎تواند بدتر شود؟ با نگاهی به عملکرد سهام این شرکت‎ها این احتمال وجود دارد که شرایط برای سرمایه‎گذاران سخت‎تر شود. می‎توان انتظار داشت امسال تعدادی از این شرکت ها ورشکست شوند.



  کد خبر : 988
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :